اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟
سرخط خبرها

خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی

  • کد خبر: ۲۲۸۴۰۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
  • ۲
خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در زائرشهر رضوی ۱۰۰ واحد رایگان به خانواده‌هایی که خانه‌هایشان قابلیت سکونت ندارد، اختصاص پیدا کرده است.

محمدحسین استادآقا در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد گفت: از شب گذشته (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غذای گرم برای خانواده‌های سیل‌زده تامین شده است. تا ۴۸ ساعت آینده توزیع غذای گرم در این منطقه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۲ دستگاه باب‌کت برای گل‌برداری، ۵ دستگاه کامیون و یک دستگاه بولدوزر در منطقه سیدی استقرار شده است. اقلام فوری مانند بیل و فرغون تامین شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. ماشین‌آلات سنگنین از شب گذشته برای جمع‌آوری گل و لای در منطقه در کنار دستگاه‌های شهرداری خدمت‌رسانی کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نیروی خادم‌یاری در منطقه سیدی مستقر هستند و از ساعتی دیگر نیز یک ایستگاه صلواتی در منطقه سیدی برپا خواهد شد. همچنین هر روز ۵۰۰۰ قرص نان گرم نیز میان خانواده‌ها و نیرو‌های خدماتی و امدادی توزیع می‌شود.

استادآقا خاطرنشان کرد: در زائرشهر رضوی ۱۰۰ واحد رایگان به خانواده‌هایی که خانه‌هایشان قابلیت سکونت ندارد، اختصاص پیدا کرده است. این خانواده‌ها با معرفی فرمانداری مشهد به مدت یک هفته در زائرشهر رضوی می‌توانند اسکان رایگان داشته باشند تا بتوانند شرایط خانه‌های خود را تثبیت کنند.

وی ادامه داد: برای شست‌وشوی قالی‌های مردم که قابلیت شست‌وشو دارد، با یک قالیشویی طرف‌قرارداد آستان قدس هماهنگ شده است تا مردم با معرفی فرمانداری مشهد، قالی‌های خود را شست‌وشو دهند و هزینه آن را ما پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: برای تعمیر لوازم خانگی که آسیب‌دیده اعلام آمادگی کرده‌ایم و قرار شده شهرداری مشهد معرفی‌نامه بدهد تا اقلامی را که قابل‌تعمیر است، مردم به مغازه‌های تعیین‌شده ببرند و هزینه آن را هم ما پرداخت می‌کنیم.

استادآقا گفت: با دستور فرماندار مشهد، ستاد مدیریت بحران در منطقه سیدی مستقر شده است. تمام خانه‌ها آواربرداری شده و شماره تلفن سرپرست‌های خانوار جمع‌آوری شده است و در حال صورت‌برداری از لوازم از‌بین‌رفته در سیل هستند. همچنین بنیاد مسکن موظف شده خانه‌ها را تا روز شنبه هفته آتی، ارزیابی کند و گزارشی را به فرمانداری مشهد ارائه بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
0
فقط یه هفته اسکان؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
فرشها و لوازم ها رو انداختن روی هم و همینجوری کثیف باید بری پیدا کنی و بشوری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->